måndag 10 oktober 2016

Gilmore Girls återkomst




En vän påstod att jag sett Gilmore girls typ hundra gånger. Hon var ganska fel ute. Jag har inte hunnit se det riktigt så många gånger. Men utan överdrift har det nog hunnit bli sisådär femton gånger eller så genom åren. Minst. Bara sedan jag började plugga 2011 har det iallafall blivit ungefär fem till sju vändor. Bara för att det är så svårt att säga hejdå till karaktärerna när jag kommit till slutet så jag måste börja om igen.

Men när jag hade tittat klart nu senast, i början av sommaren, kändes det faktiskt helt okej att göra en paus från the Gilmores. Jag åkte till New York och Gossip girl istället, för närvarande är jag inne på säsong tre och älskar återseendet med Blair och alla andra.

Kanske var det vetskapen om att nya avsnitt från Stars hollow var på gång när jag tog adjö från Rory och Lorelai där under försommaren? Trots att det var oklart när jag skulle få återse dem mer exakt. Men nu så, nu är datumet avslöjat (sen ett tag tillbaka, antar jag) och häromdagen ramlade jag över den här lilla trailern. Jag försöker komma över hur Rorys röst förändrats sedan serien lades ner så att jag inte ska haka upp mig på det och missa själva avsnitten då de släpps i slutet av november.


Och som en avslutande liten fun fact kan jag berätta att det finns två Rorys i mitt liv. Dels Gilmore, som det här inlägget handlar om. Dels den irländske golfaren som varit min favorit sedan han var grön på touren med sitt lockiga hår som stack ut ur kepsen bak i nacken. McIlroy heter han. Och någon gång ska jag ha två katter (eller kanske hundar, men det känns rätt otroligt) som ska få heta så. McIlroy och Gilmore. Är det inte briljant? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar